تبیان، دستیار زندگی

 واکنش رسانه‌های انگلیسی به چتر «پوتین»

اختصاص چتر فقط برای رئیس جمهور روسیه در هوای بارانی مراسم اهدای مدال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، واکنش رسانه‌های انگلیسی را در پی داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوتین
بارش باران در هنگام اهدای مراسم مدال جام جهانی 2018 و قرار گرفتن ولادیمیر پوتینرئیس جمهور روسیه زیر چتر در حالی که مهمانان بلند پایه اش زیر باران مانده و خیس شده بودند،واکنش روزنامه های انگلیسی را به دنبال داشت .

در پایان دیدار فینال جام جهانی 2018 و هنگامی که روسای جمهور کشورهای روسیه،کرواسی و فرانسه به همراه رئیس فیفا، مشغول اهدای مدال به قهرمانان بودند،باران شدیدی در ورزشگاه لوژنیکی شروع به باریدن کرد که در این هنگام مسئولان برگزاری فقط یک چتر و آن هم برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تدارک دیدند.
این موضوع با واکنش رسانه های مختلف جهان روبرو شد. شماری از رسانه های خارجی توجه خود را به این واقعیت معطوف داشتند که مسئولان برگزاری ابتدا چتری را بر پوتین رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته بودند، در حالی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه،جیانی اینفانتیو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال و کالیندا کیتاروویچ رئیس جمهور کرواسی همچنان زیر باران بودند و به شدت خیس شدند.

روزنامه های انگلیسی هم به این موضوع واکنش نشان دادند.

روزنامه «دیلی استار» نوشت : چتر برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سرعت پیدا شد، در حالی که رهبران دیگر کشورها همچنان نادیده گرفته می شدند.

« سان» می نویسد که پوتین خوشحال و سرخوش روی یک «سن» خشک و مطمئن ایستاده بود در حالی که دیگران خیس بودند. اگر چه، با وجود باران، مکرون مشغول جشن پیروزی بود و رئیس جمهور کروات نیز با وجود شكست حال خوبی داشت و حتی جام را نیز بوسید.

«میرر» اشاره کرد که اولین کسی که زیر پوشش چتر قرار گرفت نه یک بانو (رئیس جمهور کرواسی) بلکه پوتین بود که به گفته کاربران شبکه های اجتماعی، این کار نقض اصل عدالت به نفع یک فرد با نفوذ بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان